Regulamin
Regulamin platformy edukacyjnej OGRÓD PEŁEN KWIATÓW
§1.
Postanowienia wstępne
Regulamin określa zasady zawierania przez Sprzedawcę umów z Klientem, ich warunki oraz prawa i obowiązki stron w zakresie umów sprzedaży Produktów oraz umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym ebooków, kursów online, webinarów i Newslettera.
Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na Stronie internetowej i Sklepie w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie przed zawarciem umowy.
Każdy Klient i użytkownik Newslettera jest zobowiązany zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
Sprzedawca – Anna Danicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Anna Danicka Ogród pełen kwiatów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju pod adresem Unikowice 47a 48-370 Unikowice NIP: 7532220289, REGON: 527625380
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług Sprzedawcy i funkcjonalności Strony internetowej, a w szczególności dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z nieodpłatnych treści i usług cyfrowych udostępnionych na Stronie internetowych, w szczególności dokonująca zapisu na Newsletter, a tym samym zawierająca ze Sprzedawcą umowę o jego dostarczanie.
Strona internetowa – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://ogrodpelenkwiatow.pl/
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://ogrodpelenkwiatow.pl/sklep/
Serwis – platforma edukacyjna, serwis internetowy udostępniany przez Administratora za pomocą sieci Internet, dostępny pod adresem https://edukacja.ogrodpelenkwiatow.pl/, za pośrednictwem którego Administrator świadczy Usługi, zawierający teksty, materiały fotograficzne, materiały audiowizualne, materiały multimedialne, grafiki i inny kontent – zgodnie z aktualną ofertą Usługodawcy, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z Usług, w szczególności zawarcia Umowy na odpłatne korzystanie z niego i dostępnych w Serwisie Materiałów.
Produkt fizyczny– dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny, którego opis znajduje się na stronach Sklepu.
Produkt cyfrowy – dostępna w asortymencie Sprzedawcy treść cyfrowa wytwarzana i dostarczana Klientowi w postaci cyfrowej, zapisana na niematerialnym nośniku (np. ebook w formie pliku pdf wysłany drogą elektroniczną, dostęp do kursu online, dostęp do treści cyfrowych na Platformie), które stanowią przedmiot Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych (np. usługa konta w Sklepie).
Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą formularza zapisu na Newsletter zamieszczonego na Stronie internetowej.
Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do treści lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zapisu na webinar/szkolenie- formularz dostępny na stronie sklepu umożliwiający zapisanie się lub/i wykupienie dostępu do spotkania.
Rejestracja – czynność faktyczna dokonywana przez Użytkownika w sposób określony w Regulaminie, niezbędna do uzyskania przez Użytkownika dostępu do Konta Użytkownika i Usług świadczonych odpłatnie, polegająca na rejestracji danych Użytkownika w Serwisie, który zostaje zakończony aktywowaniem Konta Użytkownika. W celu dokonania Rejestracji należy wypełnić wszystkie oznaczone gwiazdką jako obowiązkowe pola formularza rejestracyjnego, będącego zarazem Formularzem Zamówienia na Usługi świadczone odpłatnie.
Konto – konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Usługi ze Sprzedawcą.
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Operator płatności – Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013.
Umowa – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na odległość, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Voucher – elektroniczny voucher upominkowy dostępny w Serwisie, składający się z ustalonego ciągu znaków, z wykorzystaniem którego możliwy jest dostęp do odpłatnych Usług Serwisu, o określonym zakresie i wartości, niepodlegający zamianie na inne świadczenie (w tym w szczególności na świadczenie pieniężne). Warunki nabycia Vouchera oraz jego wykorzystania w Serwisie, w tym okres ważności Vouchera, są każdorazowo określone w momencie jego wydania.
§3. Kontakt ze Sklepem i Serwisem
Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: kontakt@ogrodpelenkwiatow.pl
pisemnie na adres: Anna Danicka Unikowice 47a, 48-370 Paczków
a także telefonicznie pod numerem: +48 608 026 553 w godz. 10-12 w Dni robocze (pon-pt).
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy Santander Bank SA
19 1090 2835 0000 0001 5696 3348
§4. Środowisko cyfrowe Klienta
Do korzystania ze Strony internetowej, w tym przeglądania asortymentu w Sklepie, składania zamówień i korzystania z Produktów i Usług cyfrowych niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i standardową przeglądarką internetową,
aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
przeglądarka plików pdf (m.in. w przypadku ebooków),
w przypadku niektórych Produktów i Usług (np. kursów, webinarów, szkoleń i konsultacji online) może być wymagane zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub skorzystanie z zewnętrznej aplikacji (np. Zoom lub innych aplikacji do webinarów), o czym Sprzedawca poinformuje Klienta przed dokonaniem zakupu, umieszczając tę informację w opisie Produktu lub Usługi.
Korzystanie ze Strony internetowej, Serwisu i Sklepu oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się z treściami na nich zawartymi.
Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej, Serwisu i Sklepu a także Produktów cyfrowych, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione. Sprzedawca informuje jednocześnie, że pomimo stosowanych zabezpieczeń, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z potencjalnym zagrożeniem wprowadzenia do systemu Klienta szkodliwego oprogramowania oraz uzyskania dostępu do jego danych przez osoby nieuprawnione.
Klient powinien zaopatrzyć swoje urządzenie, którego używa korzystając z Internetu, w odpowiednie zabezpieczenia techniczne, w szczególności programy antywirusowe oraz zadbać o ich aktualizacje.
Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Strony internetowej, Serwisu i Sklepu w sposób utrudniający korzystanie innym Klientom oraz Sprzedawcy.
Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej oraz Serwisu niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej oraz Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony internetowej oraz Serwisu z infrastrukturą techniczną Klienta.
§5. Newsletter oraz pozostałe nieodpłatne treści i usługi cyfrowe.
Sprzedawca za pomocą Strony internetowej, Serwisu i Sklepu oferuje oraz dostarcza odpłatne Produkty cyfrowe oraz prowadzi sprzedaż Produktów fizycznych, a także udostępnia nieodpłatne treści i usługi cyfrowe.
Dostępne są m.in. następujące nieodpłatne Produkty i Usługi cyfrowe:
dostęp treści oraz przeglądanie asortymentu na Stronie internetowej, w Serwisie i Sklepie oraz korzystanie z wyszukiwarki treści,
tematyczne artykuły w postaci bloga kwiatowego,
formularz zamówienia w Sklepie,
utworzenie i prowadzenie Konta w Sklepie oraz w Serwisie,
dostarczanie Newslettera.
W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
wypełnić formularz zapisu na Newsletter;
wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu wysyłki Newslettera obejmującego marketing bezpośredni oferty Sprzedawcy;
zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki;
kliknąć przycisk potwierdzający chęć zapisu;
następnie odszukać wiadomość email od Sprzedawcy wysłaną na adres podany w formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter.
Pierwszy Newsletter zostanie dostarczony niezwłocznie po wykonaniu przez Użytkownika czynności określonych w poprzednim punkcie. Kolejne Newslettery będą dostarczane przez Sprzedawcę z częstotliwością określoną w opisie Newslettera zamieszczonym na Stronie internetowej.
Umowa o prowadzenie Konta w Sklepie oraz Serwisie oraz Umowa o wysyłkę newslettera są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziana w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie oraz Serwisie można rozwiązać, usuwając Konto, a Umowę o wysyłkę newslettera poprzez wypisanie się z niego postępując wg instrukcji zawartej w każdym newsletterze lub wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email podany w §3 Regulaminu.
§6. Odpłatne Produkty cyfrowe
Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu oraz Serwisu umożliwia, poprzez złożenie Zamówienia zgodnie z §8 Regulaminu, zawarcie umowy o dostarczanie treści cyfrowych niezapisanych na materialnym nośniku (Produkty cyfrowe).
Produkty cyfrowe są udostępniane jako pliki elektroniczne do odtworzenia lub pobrania, w zależności od wybranego przez Klienta Produktu cyfrowego.
Do produktów cyfrowych, zwłaszcza webinarów i szkoleń prowadzonych na żywo może zostać udostępnione nagranie tego spotkania. Nagranie zostanie przesłane wszystkim osobom zapisanym w formularzu zapisu na webinar/szkolenie, pod warunkiem, że do momentu wysłania nagrania nie wypiszą się one z formularza zapisu. Wypisanie się skutkuje cofnięciem zgody na wysłanie nagrania. Nagranie z webinaru/szkolenia oraz pozostałe bonusy zostaną przesłane najpóźniej w ciągu 48h po zakończeniu spotkania na żywo.
Szczegółowe opisy, w tym funkcjonalności Produktów cyfrowych zawarte są na Stronie internetowe, w Serwisie i w Sklepie.
W przypadku Produktów cyfrowych, do których dostęp jest przyznawany na czas ograniczony, Sprzedawca spełnia świadczenie, zapewniając Klientowi dostęp do treści cyfrowych, przez czas wskazany w opisie Produktu cyfrowego.
§7. Zakładanie Konta w Serwisie oraz w Sklepie
Założenie Konta w Serwisie oraz w Sklepie jest bezpłatne.
W celu założenia Konta w Serwisie oraz w Sklepie, składając Zamówienia, należy wybrać odpowiednią opcję i wypełnić Formularz rejestracji lub wypełnić do na stronie: https://ogrodpelenkwiatow.pl/sklep/
Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych podczas rejestracji.
Klient ma możliwość, w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w §3.
§8. Zasady składania Zamówienia
Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
Przeglądanie asortymentu Sklepu i Serwisu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty i Usługi znajdujące się w asortymencie jest możliwe przez założenie Konta zgodnie z instrukcją zawartą w §7 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji, należy:
wybrać Produkty i/lub Usługi będące przedmiotem Zamówienia, a następnie wrzucić je do Koszyka, klikając przycisk „Do koszyka”,
następnie przejść do Koszyka i kliknąć przycisk „Zamawiam”,
dokonując zakupów bez rejestracji należy, wybrać przycisk „ złóż zamówienie”,
wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia, zatwierdzić niezbędne zgody,
Przejść do formularza „Płatność i dostawa” wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu, jeśli dotyczy danego Produktu) oraz wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i kliknąć przycisk „podsumowanie”,
zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego (jeśli dotyczy) w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy,
potwierdzić zamówienie klikając „ potwierdzam zakup”, dokonując płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
W celu złożenia Zamówienia z rejestracją (założeniem Konta), należy:
założyć Konto zgodnie z procedurą opisaną w §6, lub założyć konto podczas procedury składania zamówienia
wybrać Produkty i/lub Usługi będące przedmiotem Zamówienia i dodać je do Koszyka, klikając przycisk „Do koszyka”,
przejść do Koszyka i kliknąć przycisk „Zamawiam”,
nacisnąć przycisk „zarejestruj się”, gdy nie masz jeszcze konta lub „zaloguj się, gdy posiadasz już aktywne konto,
a następnie postępować jak przy zamówieniu bez rejestracji.
Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
Po dokonaniu płatności on-line, Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową lub do Serwisu.
Klient otrzyma, na podany w zamówieniu adres e-mail:
potwierdzenie Zamówienia,
potwierdzenie otrzymania zgody Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy).
Z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę, między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa sprzedaży.
§9. Termin dostarczenia Produktu cyfrowego lub nieodpłatnej Usługi cyfrowej
Sprzedawca Produkt cyfrowy i/lub nieodpłatną Usługę cyfrową dostarcza Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy. W przypadku, gdy Produkt cyfrowy i/lub Usługa cyfrowa mają być dostarczone w późniejszym terminie, Sprzedawca wyraźnie o tym informuje w opisie Produktu/Usługi cyfrowej na Stronie internetowej lub w Sklepie.
Wszystkie bonusy do webinarów i szkoleń na żywo oraz nagranie tego spotkania będą dostarczone nie później niż w ciągu 48 h od zakończenia spotkania na żywo.
Produkt cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy został udostępniony Klientowi jako załącznik do wiadomości email lub wiadomość email zawierająca link albo dane logowania do platformy, dzięki którym możliwe jest pobranie Produktu cyfrowego.
Dostęp do Produktów obejmujących treści cyfrowe może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie danego Produktu cyfrowego na Stronie internetowej i w Serwisie. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Klient utraci dostęp do Produktu cyfrowego.
Dostęp do Produktów cyfrowych, do których dostęp jest przyznawany na czas nieoznaczony, może być wyłączony przez Sprzedawcę, o czym uprzedzi Klienta przynajmniej z 30-dniowym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji Klient będzie mógł pobrać materiały wchodzące w skład Produktu cyfrowego na dysk lub do pamięci swojego urządzenia.
§10. Ceny oraz oferowane metody dostawy oraz płatności.
Ceny Produktów są określone w opisach Produktów dostępnych na Stronie internetowej w Serwisie.
Wszystkie ceny na Stronie internetowej i W Serwisie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Produkcie w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w §8 Regulaminu.
Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (jeśli Produkt wymaga fizycznego dostarczenia), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu oraz Serwisu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy Sprzedaży.
Klient może skorzystać z następujących metod dostarczenia lub odbioru zamówionego Produktu lub Usługi:
w przypadku Produktów cyfrowych jest to przesyłka drogą elektroniczną w terminie określonym w §9 Regulaminu,
w przypadku Produktów wymagających fizycznego dostarczenia do Klienta:
przesyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej,
przesyłka za pośrednictwem operatora pocztowego,
przesyłka dostarczona do wybranego przez Klienta Paczkomatu InPost.
Pełna lista dostępnych metod dostawy Produktów fizycznych jest dostępna w Formularzu zamówienia.
Dostawa Produktów fizycznych jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w Formularzu zamówienia.
Z zakupem Produktu cyfrowego nie wiążą się żadne koszty dostawy.
Klient za swoje Zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:
płatność przelewem na konto Sprzedawcy – termin dostawy liczony jest od dnia wpłynięcia środków na rachunek bankowy Sprzedawcy ,
gotówką za pobraniem – termin dostawy liczony jest od dnia, w którym Sprzedawca prześle Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia,
płatność elektroniczna oraz płatność kartą płatniczą – termin dostawy liczony jest od dnia otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia płatności od Operatora płatności. Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
Sprzedawca informuje Klienta na Stronie internetowej i/lub Sklepie o terminie, w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności w tak określonym terminie, Sprzedawca – po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu – może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.
Terminy dostawy liczone są w Dniach roboczych.
Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności oraz sposobów i terminów dostaw dotyczące poszczególnych Produktów znajdują się na stronach Sklepu, w szczególności w Formularzu zamówienia.
Klient zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
§11. Prawo odstąpienia od umowy
Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą korzystającym z ochrony konsumenckiej, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Produktów i Usług cyfrowych termin jest liczony od dnia zawarcia umowy. W przypadku Produktów fizycznych termin jest liczony od dnia przekazania rzeczy Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Produktu.
1a. W przypadku zakupu książek, zapakowanych na prezent w ramach akcji świątecznej, obowiązuje 60-cio dniowy okres odstąpienia od umowy.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
umów, których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
umów, których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
umów, których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
umów, których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
umów, których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
umów o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
umów o dostarczanie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy..
W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w ust. 3, Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu oraz zwrócić rzecz Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
Konsument i Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej może skorzystać w tym celu z poniższego wzoru. Nie jest to jednak obowiązkowe.
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):
Imię i nazwisko:
Adres:
Nr rachunku bankowego
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę korzystającego z ochrony konsumenckiej. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu mu kosztów dostawy do wysokości zwykłego, najtańszego sposobu oferowanego przez Sprzedawcę.
Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ponosi Klient.
Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ma obowiązek zwrócić Produkt w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Produktu lub potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczenie Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim. Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Produktów lub usług cyfrowych.
§12. Reklamacje i gwarancje
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta produkt oraz usługę zgodne z umową (tzw. rękojmia konsumencka).
Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
Klient składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na wybrany adres podany w §3 Regulaminu.
Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
W przypadku Produktu fizycznego Klient składający reklamację powinien odesłać go Sprzedawcy na adres wskazany w §3 Regulaminu.
Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty dostarczenia reklamacji do Sprzedawcy.
Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
Czas trwania rękojmi wynosi 2 lata.
Produkty mogą być objęte gwarancją producenta, dystrybutora lub Sprzedawcy. W takim przypadku informacja o jej istnieniu i warunkach jest każdorazowo umieszczana w opisie Produktu lub Usługi w Sklepie.
§13. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl
§14. Prawa autorskie
Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej oraz w Serwisie, a w szczególności treści wchodzące w skład Produktów i Usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy odpowiednich licencji.
Klient może korzystać z zakupionych Produktów i Usług cyfrowych oraz innych treści dostępnych na Stronie internetowej na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej, Sklepu i Serwisu mogą z nich korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby. Wyklucza to komercyjne wykorzystanie ww. treści przez Klienta oraz innych użytkowników, w szczególności udostępnianie ich osobom trzecim jako własnego produktu lub w ramach świadczonej usługi (odpłatnie lub nieodpłatnie).
Klient zainteresowany komercyjnym wykorzystaniem ww. treści powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.
§15. Dane osobowe i pliki Cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://ogrodpelenkwiatow.pl/polityka-prywatnosci/
§16. Postanowienia końcowe
Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
W sytuacji, gdy podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą korzystającym z ochrony konsumenckiej, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
W przypadku naruszeń postanowień Regulaminu przez Klienta, Sprzedawca wezwie Klienta do zaprzestania i/lub usunięcia naruszeń w stosownym terminie. Po bezskutecznym wezwaniu Sprzedawca jest uprawniony do rozwiązania umowy o świadczenie usług z zachowaniem 14.dniowego terminu wypowiedzenia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O zmianach Regulaminu z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni Sprzedawca powiadomi Klientów drogą emailową oraz na Stronie internetowej i w Sklepie. Zmiany wchodzą w życie po upływie terminu na wypowiedzenie umowy i nie dotyczą umów zawartych przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; Prawa przedsiębiorców; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy Prawa konsumenta, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 01.01.2025 r.